"E-urząd - sprawna i skuteczna obsługa obywatela"
- 11/10/2020 12:00:00 AM
Gmina Kotuń w partnerstwie z gminą Kotuń, Suchożebry, Skórzec, Wodynie oraz Zbuczyn realizuje projekt „E-urząd, sprawna i skuteczna obsługa obywatela”, który jest kompleksowym, wieloletnim i strategicznym programem wyrównującym szanse rozwojowe gmin powiatu siedleckiego wobec bardziej zaawansowanych obszarów województwa.
Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa: II wzrost e-potencjału Mazowsza, Działanie 2.1 – E-usługi.
Finansowanie Projektu:
Całkowita wartość Projektu: 1657675,01 zł, w tym:
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 1315005,61 zł (80% kosztów kwalifikowanych),
Termin realizacji Projektu:
Rozpoczęcie realizacji: 01.10.2015 r.
Zakończenie realizacji: 30.12.2020 r.
Głównym celem projektu jest wzmocnienie wykorzystania przez administrację publiczną potencjału rozwiązań informatycznych w obszarze e-usług, o jak najwyższym stopniu dojrzałości, z których korzystać będą zarówno obywatele, jak i przedsiębiorcy. E-administracja ma uprościć załatwianie spraw urzędowych oraz umożliwić uzyskiwanie informacji na ich temat. Przyjęta, w ramach projektu, forma pozwala na zebranie w jednym miejscu spraw należących do kompetencji różnych jednostek administracji publicznej i udostępnienia ich procedur w Internecie.
Wykorzystanie technologii informatycznej w urzędzie powinno w konsekwencji doprowadzić do:
- oszczędności czasu (przedsiębiorcy, obywatela, urzędnika)
- oszczędności kapitału (przedsiębiorcy, obywatela, urzędnika)
- wzrostu funkcjonalności świadczonych usług.
Dzięki
wprowadzeniu nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych (TIK)
administracja publiczna może zwiększyć swoją efektywność, ale przede wszystkim
oferować sprawne i niewymagające osobistego stawiennictwa załatwienie sprawy
urzędowej. Z jednej strony usługi publiczne ewoluują w kierunku usług
przyjaznych klientowi, z drugiej zaś zmieniające się formy prowadzenia
działalności czy organizacji pracy i zarządzania przedsiębiorstwem wymuszają na
administracji publicznej wprowadzenia nowych mechanizmów świadczenia usług w
urzędzie oraz załatwiania spraw podmiotów gospodarczych a przede wszystkim
zapewni możliwość korzystania z e-usług osobom niepełnosprawnym. Odpowiedzią na
zmiany potrzeb klientów urzędu, administracja publiczna oferuje możliwość
załatwienia spraw interesantów poprzez e-usługi. Co więcej,
korzystanie przez usługobiorcę z pełnej funkcjonalności e-usług będzie możliwe
różnymi kanałami dostępu, niezależnie od miejsca przebywania i wykorzystywanej
technologii – założono rozwiązania kompatybilne z dowolnym urządzeniem
dostępowym (komputer stacjonarny/tablet/laptop/telefon) i rodzajem
oprogramowania.
Projekt jest nowoczesnym przedsięwzięciem, które w sposób zasadniczy zapewni zmianę komunikacji mieszkańca z administracją. Realizacja inwestycji wykreuje gminy, jako miejsce nowoczesne do zamieszkania i działalności gospodarczej – co będzie oddziaływać na wyrównanie poziomu konkurencyjności w regionie i województwie.